2011-04-01

一緒に上を向いて。

新しい月、4月が始まりました。

昨日は市の民生委員の方にチャリティーヨガの話を

してきました。

その方は以前、看護師、心理相談員もされていて

色々な情報を頂きました。

特に、小さい子供さんは、再生能力が高く

同じ映像を繰り返し見る事で

実際同じ事が何度も起こっていると思うそうです。


子供さんと共に歌い

明るい色でお絵かきをし

お家の中でも、かくれんぼ

絵本を一緒によんで

一緒にボールをけって

一緒にニンジンを切ったり

子供さんのハートチャクラーを開いてあげて。

私のイライラは?

私、お手伝いします。

2 件のコメント:

  1. sister1.4.11

    Hello, Hidemi-san.
    I am from Canada, now. I am enjoying reading your blog. I am proud of you that you have started the Yoga class for helping the people who has shocked. I met the wonderful families here. Everybody are worring about Japan.
    They have lot of love.

    返信削除
  2. Dear my sister,

    Oh~~!!When do you come bach to Japan?
    I miss you!
    I am proud of you ,too.
    Thank you for your love message everytime.
    Please call me!

    返信削除